ВЕСИЋ: БОРИМО СЕ ЗА РАЗВОЈ И НАПРЕДАК СВАКОГ ДЕЛА НАШЕ ЗЕМЉЕ
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је у интервјуу за Курир да је Српска напредна странка, за разлику од опозиције, спремна за наредне изборе и да им се увек радује. Говорећи о великим инфраструктурним пројектима и задацима који морају да се обаве до велике светске манифестације "ЕXPO 2027", Весић наводи да је избор Србије за домаћина ове изложбе велика победа наше земље и изузетна прилика да те године будемо пословни центар света. Министар Весић детаљно објашњава и зашто скептици нису у праву кад помишљају да су обим и рокови градње најављени за "ЕXPO" преамбициозни и недостижни. * Опозиција је тражила изборе до краја године, а председник Вучић је наговестио да би могли бити одржани 17. децембра. Јесте ли задовољни оваквим расплетом или сте међу онима који би радије сачекали следећу годину, кад је редован термин покрајинских и локалних избора? - Као што је председник Вучић рекао, спремни смо за изборе. Изгледа да опозиција није спремна пошто би једни хтели изборе у децембру, а други не, а неки би да бирају на које би изборе волели изаћи, али то није наш проблем. Српска напредна странка увек се радује изборима, јер се предано и успешно боримо за развој и напредак сваког дела наше земље, а председник Вучић води мудру политику у интересу народа како би Србија остала на путу просперитета, мира и стабилности. Нигде на свету опозиција није толико пута добила ванредне изборе као српска у последњој деценији и сваки пут су изгубили. Њихов политички програм је "да Србија стане", да би Лутовац или Алексић дошли на власт. Да нема нових фабрика, да нема нових путева или пруга, нових радних места, да се забрани изградња нових станова, како то обећавају политички џихадисти попут Лазовића. Народ ће бирати између оних који раде за државу и чија политика значи развој, а то су председник Вучић и СНС, и оних који би да све стане, јер да раде не знају. * Дуго сте били у управи главног града. Како вам београдска управа изгледа из Немањине 11? Иде ли Београд у добром правцу? - Из Немањине 11 ради се за Београд као и за читаву Србију. Сви важни велики инфраструктурни пројекти у Београду, као што су изградња метроа, обилазнице око Београда, новог савског моста, тунела између Карађорђеве и Булевара деспота Стефана, Националног стадиона, железничке станице Прокоп, нове аутобуске станице, новог Сајма, објеката за "EXPO 2027", а веома брзо и моста код Аде Хује и београдске градске железнице, потпуно се финансирају и воде од стране Владе Републике Србије. Њихову реализацију координирамо мој колега Синиша Мали и ја, а министарство које водим је надлежно и за пројекте од националног значаја, као и за објекте бруто површине преко 20.000 квадрата. Београд се развија у добром правцу, што ови републички пројекти показују. Толико имам посла око реализације пројеката за које сам надлежан, па не стижем да пратим шта се још дешава и ради у Београду. Сигуран сам да грађанке и грађани прате. На крају, они су једини позвани да дају свој суд на изборима. * Како коментаришете процене да је Београд можда и једино место на којем власт може бити озбиљно изазвана на наредним изборима? - За нераднике је увек све лако, па колико чујем лидере опозиције, они су већ победили на изборима не само у Београду већ у читавој Србији. Већ су поделили функције. Те приче да су већ победили у Београду слушао сам пре избора 2014., 2018. и 2022. године. Ми који смо тада водили београдску власт, Синиша Мали, Зоран Радојичић, Ирена Вујовић и ја са нашим сарадницима, од којих је већина данас у Влади, радили смо предано и сваки пут је наша листа, чији је носилац био Александар Вучић, добила већинско поверење грађана, што је потврда да смо добро радили. Дакле, као и много пута раније, опозиција је већ победила. Само им још недостају гласови и подршка грађана. Али за њих је то "ситница", како би рекао Сир Оливер у "Алану Форду", лик из стрипа који најбоље оличава политику опозиције. * На челу сте ресора грађевинарства, које је последњих година врло динамичан сектор. Од када је Србији додељено домаћинство "EXPO 2027" ова динамика би требало да се убрза до максимума. Шта су највећи изазови за вас кад је ова изложба у питању? - Избор Србије за домаћина "EXPO 2027" велика је победа Србије и изузетна прилика да те године будемо пословни центар света. Србија ће у ову манифестацију, која је веома важна за имиџ наше земље, уложити милијарде евра. Експо ће убрзати изградњу новог Сајма, као и будућег Националног стадиона. У априлу ове године пустили смо брзу саобраћајницу Нови Београд - Сурчин, чиме је друмском саобраћајницом већ повезан будући Сајам и Национални стадион са градом. Сада почињемо изградњу београдске градске железнице, коју такође финансира потпуно Влада Србије, изградњом првих 18 километара пруге од Земун Поља до Националног стадиона, Сајма и аеродрома "Никола Тесла". Купујемо пет модерних композиција, које ће на овој прузи брзином од 120 км на сат превозити око 10.000 људи дневно, односно 3,5 милиона годишње. * Многи су били скептични кад су чули амбициозне планове везане за Експо и прилично невероватне рокове за реализацију. Јесте ли сигурни да сви у том ланцу градње могу да изнесу тај задатак? - Да сте некога питали пре пет година да ли ће Србија имати брзе пруге или да ли ћемо градити највише ауто-путева у Европи, да ће уместо шипражја и шина поред Саве нићи Београд на води, да ли ћемо да завршимо железничку станицу Прокоп, почету 1971. године, или да ће "Ер Србија" постати најбрже растућа регионална компанија, многи не би веровали. Вучић је у свему томе успео, а на оспоравања смо научили. Очекујемо да се на Експу представи више од 100 земаља, а да нашу земљу само због ове манифестације посети више од три милиона посетилаца. То значи више инвестиција, развој туризма, угоститељства, хотелијерства, развој привреде, нова радна места, а све то води даљем расту наше економије. Наша земља представиће се на најбољи начин, из Београда ће у свет отићи лепа и позитивна слика, а то нема цену. * Како напредује изградња метроа? Има ли у том капиталном пројекту неких препрека? - Радови на насипању депоа у Макишу, површине 72 хектара, биће завршени децембра наредне године. У мају је потписан уговор, вредан 46 милиона евра, за пројект менаџера прве линије и депоа београдског метроа, са две реномиране европске компаније - немачким "Дојче баном" и француском компанијом "Систра". Прошлог месеца потписали смо уговор за пројектовање и изградњу депоа Макиш, вредан 200 милиона евра. Београд ће прву линију метроа од Железника до Миријева добити 2028. године, а другу линију, која ће ићи од Миријева ка Бежанији, две године касније. Веома брзо ћемо да распишемо тендер за изградњу треће линије метроа од Бањице ка Бежанији. Уз метро, веома брзо ћемо кренути у изградњу београдске градске железнице, како би се до 2030. године између 60 и 70 одсто београдског јавног превоза одвијало на шинама, што ће растеретити гужве у саобраћају и знатно допринети смањењу загађења. О прикључењима на комуналну инфраструктуру Рок истиче за седам дана, молим грађане да искористе шансу * Ускоро истиче рок за грађане који живе у нелегалним објектима да се пријаве за легални прикључак на струју, воду, канализацију, гас или грејање. Јесте ли задовољни одзивом и шта ће бити са онима који нису искористили ову прилику да се легализују? - Рок за пријављивање грађана да се прикључе на комуналну инфраструктуру истиче за седам дана и продужења неће бити. Молим све грађанке и грађане који живе у нелегалним објектима и немају прикључке за струју, воду, канализацију, гас или грејање да се пријаве, искористе шансу коју им је држава дала. Закон је донет на предлог председника Вучића да се омогући породицама које су преварили нелегални инвеститори да добију струју, воду и грејање. Процедура подношења захтева није компликована - потребан је доказ да онај ко захтев подноси живи с породицом у објекту, што може бити купопродајни уговор или уговор о поклону, па чак и оверена изјава код нотара. Заговорник зелене инфраструктуре За десетак-двадесет година биће само електричних аутомобила * Као министар много инсистирате на зеленој инфраструктури? - Наравно да су најважнији пројекти ауто-путеви, брзе саобраћајнице, брзе пруге, канализација, али ја сам себи дао задатак да наши путеви и градови добију инфраструктуру за електрична возила. За десетак-двадесет година неће бити других аутомобила осим електричних и наша земља мора да буде спремна за то време. Законом о планирању и изградњи предвидели смо обавезу свих постојећих пумпи да имају електропуњаче, све зграде, стамбене и пословне, морају да имају електропуњаче... Расписујемо тендер за постављање 16 зелених оаза са по 5-20 електропуњача на постојећим аутопутевима, а сви нови морају да имају такве оазе. Завршавамо студију за постављање соларних панела дуж ауто-путева и пруга, а увели смо обавезу постављања оптичке инфраструктуре на свим новим путевима. Са Телекомом Србија радимо на претварању постојећих ауто-путева у паметне саобраћајнице. Извор: Курир