Вести

Весић: Укидање конверзија откључава градилишта

"Укидањем наплате конверзије државног грађевинског земљишта у приватно власништво биће омогућено да се изгради 15 милиона нових квадрата", изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић.

Јавна расправа о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о планирању и изградњи, коју је спровело Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, завршена је недавно.

Весић је разговарао о изменама закона са представницима Савета страних инвеститора (ФИЦ) и оценио да ће оне допринети бржем издавању грађевинских дозвола.

Предложеним изменама ван снаге стављају се Закон о конверзији и Закон о линијској инфраструктури, због којег је, Европска унија имала највеће примедбе на напредак Србије у процесу прикључења.

Грађевинарство у БДП-у земље учествује са шест одсто, али се ипак осећа пад због кризе.

"Овим изменама биће уведен ред, а омогућиће се да се ради брже и подстакне стамбена градња", рекао је Весић, нагласивши да постоји жеља да се више гради, као и да буду заштићени и инвеститори и грађани.

Весић је у парламенту најавио да ће изменама Закона о планирању и изградњи бити укинут Закон о линијској инфраструктури, на који је Европска унија имала највише примедаба.

Одговарајући посланику Владимиру Обрадовићу из посланичке групе "Уједињени", који је затражио већу транспарентност у реализацији пројеката, Весић је рекао да Министарство на чијем је челу и ФОН раде на програму праћења свих инфраструктурних пројеката, како би се у сваком тренутку знао степен финансијског извршења, извршени радови, кашњења.

Весић је одбацио критике опозиције, која је тврдила да се за пругу Београд-Ниш узима кредит у износу од 2,8 милијарде евра, прецизирајући да је реч о укупној вредности пруге, а да је кредит у износу од 1,6 милијарди евра. Према његовим речима, за изградњу пруге између Београда и Ниша, која ће омогућити да грађани за 100 минута стижу од једног до другог места, расписује се тендер по процедурама Европске инвестиционе банке и Европске банке за обнову и развој.

На питање опозиције ко одређује које су пруге важне, Весић је упитао ко је краљу Милану одредио да гради пругу између Београда и Ниша.

Министар Весић посетио је јуче раднике који изводе завршне радове у тунелу Бели поток, на обилазници око Београда, којом ће возила до Бубањ потока пролазити већ од 1. јуна.У тунелу се постављају завршне облоге, чиме ће он бити конструкционо потпуно комплетан, након чега ће уследити опремање, указује се у саопштењу ресорног Министарства.

Весић је прецизирао да је деоница обилазнице око Београда од Стражевице до Бубањ потока дужине 9,6 километара, а осим тунела Бели поток, чије су две цеви дуге по 360 метара, обухвата и два моста дужине 913 метара, четири надвожњака дужине 870 метара, као и две петље - Авала и Бубањ поток.

 

 

 

Извор: Танјуг